KAKŠEN POMEN IMA UMRETI ZA DRUGEGA?

Cilj: Ponovijo zgodbo o tem, kako je Jezus umrl za nas

Zavejo se, kaj pomeni dati življenje za drugega

Vprašajo se, kdaj bi oni bili pripravljeni dati nekaj svojega za druge

 

UVODNA ANIMACIJA – kviz povezan z dogodki ob Jezusovem trpljenju

  1. Kako se imenuje kraj, kjer je Juda izdal Jezusa?   (Oljska gora, vrt Getsemani)
  2. Ko je Jezus molil v vrtu Getsemani, sredi oljčnega nasada in v molitvi tudi prosil Očeta, da gre ta kelih trpljenja mimo njega, so bili z njimi trije učenci. Ali veš kateri? (Peter, Jakob in Janez)
  3. Kaj so delali učenci medtem, ko je Jezus molil?
  4. Kako je Juda vojakom pokazal kdo je Jezus? (s poljubom)
  5. Kaj so naredili učenci potem, ko so Jezusa prijeli in odplejali k velikim duhovnikom? (vsi razen Petra so zbežali)
  6. Zakaj misliš da so učenci zbežali? (bilo jih je strah, da bodo prijeli še njih i jih mučili)
  7. Kaj se zgodi s Petrom? (tudi on Jezusa zataji – trikrat preden petelin enkrat zapoje)
  8. Ali je bilo sojenje Jezusu pravično? Ne. Jezusu so sodili ponoči, judovska postava pa je prepovedala sojenje ponoči, saj so vedeli, da ljudje , ki premalo spijo ne morejo dobro presojati. Poleg tega so bile priče podukpljene.
  9. Kako je bilo ime velikemu duhovniku, v hiši katerega je potekalo nočno sojenje Jezusu? /Kajfa
  10. Kdo je bil Pilat? /Rimski upravitelj
  11. Zakaj je Pilat dal križati Jezusa? /  Ker je ljudstvi z velikim duhovniki to od njega zahtevalo, PIlat pa se je bal, da bo izgubil svojo pomembno službo če to ne naredi
  12. Zakaj si je pilat umil roke? /Zato, da ne bi prevzel odgovornosti za Jeszusovo smrt.
  13. Naštej 5 oseb, ki jih je Jezus srečal na svojem križevem potu? Mati Marija, Simon, Veronika, Jeruzalemske žene, vojaki, oba razbojnika
  14. Kje je bil Jezus križan? /Na Golgoti, kar pomeni kraj lobanj. Včasih ta kraj imenujemo tudi Kalvarija, kar izvira iz latisnke besede za lobanjo.
  15. Križani so imeli na križ vedno pribito tabljico, na kateri je bilo napisnao, zakaj so bili obsojeni. Ali veš kaj je pisalo na tablici od Jezusa? /INRI- Jezus Nazarečan – judosvki kralj.
  16. Zakaj so vojaki po križanju strli kosti razbojnikoma, Jezusu pa ne? /da bi prej umrla, Jezus pa je že bil mrtev, zato st mu samo s sulico prebodla srce
  17. Kaj pomeni PIETA? ( to je kip ali slika Marije z mrtvim Jezusom v naročju.
  18. Mrtve obsojence so v tistem času ponavdi vrgli v jamo in posuli z apnom. Kaj pa so naredili z Jezusom? /Jožef iz Arimateje ga je položil v svoj grob
  19. Ali veš kdo je bil Jožef iz Arimateje? /Bil je ugleden član judovskega velikega zbora in je skupaj z velikimi duhovniki zasliševal Jezusa. Ni soglašal z obsodbo, vendar je bil njegov glas premalo, da bi jezusa rešil.   Ker pa je bil pomemebn mož, so ga Rimljani upoštevali in mu izročili Jezusovo telo. To, da je imel svojo novo grobnico kaže na to, da je bil prcej bogat.
  20. Zakaj so grob v katerem je bil Jezus stražili in zapečatili? /Bilo jih je strah, da bi kdo ukradel Jezusovo telo in nato rekel, da je Jezus vstal od mrtvih

TEMA – umreti za drugega

Ali se je Jezus sam odločil, da bo umrl za nas na križu?  Ne, takšna je bila volja nebeškega očeta. Jezus jo je sprejel brez slabe volje.

Ali ima kakšen smisel dati svoje življenje za druge? Vsak naj napiše, kdaj se mu zdi prav, da nekdo tvega svoje življenje za drugega. /gasilci pri reševanju, starši za svoje otroke.

Ob tem ne smemo pozabiti, da je življenje vsakega Božji dar in moramo zato nanj paziti. Pazimo recimo tako, da s kolesom ne divjamo preveč, da imamo na glavi vedno čelado, da upoštevamo prometne predpise, smo med vožnjo pozorni…

Ko delamo izpit za avto moramo narediti tudi tečaj prve pomoči. Ena pomembni stvari v tečaju je ta, da moramo najprej poskrbeti za svojo varnost. Če vidimo, da se je na cesti nekdo poškodoval, moramo najprej zavarovati kraj nesereče, šele potem lahko začnemo z reševanjem. Če tega ne bi naredili, bi namerno ogrozili svoje življenje in to  ni prav.

Na začetku vsakega poleta  nam stevardese na letalu razložijo, kaj moramo narediti če pride do nesreče. Če potujejo starši skupaj z otroci, morajo najprej dati masko s kisikom sebi, šele potem otrokom. Le če bodo zavarovali svoje življenje, bodo lahko pomagali drugim.

Reševalci v gorah moraj paziti, da se vedno pripnejo in zavarujejo, šelel potem lahko začno reševati dtugega.

Gasilci morajo biti opremljeni z vso možno zasčitno opremo, sicer ne smejo iti v gorečo hišo. Ne smejo reševati drugih, če vedo, da bi s tem ogrozili sebe.

Lahko bi rekli, da so vsa pravila pisana tako, da ljudeje ne smemo načrtno “darovati” svojega življnje, zato da bi rešili sebe. Pa vendar se včasih zgodi ravmo to.

 

KAKŠNA JE RAZLIKA MED SKRAJNEŽEM IN JUNAKOM?

Ljudje smo pripravljeni tvegati svoje življenje za svoje potomce… Gasilci in reševalci tvegajo svoje življenje za neznance. So pa tudi ljudje, ki tvegajo življenje za svojo prepričanje…

Veliko današnjih svetnikov ne bi umrlo, če bi zatajili Boga. Ker pa ga niso hoteli zatajti, so umrli. POstali so mučenci. Misliš, da zaradi vere ljudje umirajo še danes?   Tudi danes.

Nekateri gredo tu do skrajnosti. Nekateri muslimani so prepričani, da če se odločijo za samomorilni napad, da si bodo s tem zaslužili mesto ob Alahu. Toda to so skrajneži. Pravi musilimani so miroljubni kot kristjani. Ne grejo se vojne v imenu Boga. Ne ubijajo sebe in drugih v imenu Boga…   To so najprej teroristi, šelel opotem muslimani, ne bilo bi pošteno če bi vse metali v isti koš. Tudi oni pa mislijo,  da na ta način darujejo svoje življenje za drugega…

To, da ubiješ sebe in druge ni junaštvo, to je skarjanost. Junaštvo je, ko tvegaš svoje življenje zato,  da rešiš drugega.

OZNANILO:

Jezus je s svojo smrtjo rešil druge. Rešil je vse nas, zato je junak. Svojo smrtjo in kasneje vstajenjem je premagal smrt. Hkrati pa je s svojo msrtjo že vnaprej odkupil vse nas. Karkoli naredimo narobe lahko preko spo0vedi predamo Jezusu in začnemo znova. Vedno znova in  znova. seveda je prav, da  se trudimo po svojih najboljših močeh, da ne grešimo, da ne felamo napak. A če jih naredimo, jih priznajmo,  se opravičimo  in začnemo znova.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ta vnos je bil objavljen v KATEHEZA II. TRIADA. Zaznamek za trajno povezavo.